marți, 10 martie 2009

Wrapuri, slinguri, bunataturi


Parinti foarte constiinciosi, am facut cumparaturile absolut necesare pentru bebe inca de prin luna a cincea. Evident, primele cumparaturi importante au fost patutul si caruciorul, ca doar cu ce-om iesi la plimbare? Asa ca am luat unul frumos, incapator, cu trei roti, bun si de off-road (obsesii de tata broscar), asortat cu masina… ce mai, o minunatie! Parca ne-am fi plimbat si noi cu el. Si asteptam cu interes parerea proprietarei de drept.

Care proprietara, de indata ce n-a mai dormit la prima adiere de aer proaspat, si-a cam spus-o. Cum se trezea, cum se punea pe marait si/sau plans. Degeaba o plimbam, degeaba ii povesteam, ea voia sus, sa vada. Asa ca sfarseam tinand copilul intr-o mana si impingand ditamai caruciorul cu cealalta. Funny, nu? Si ma uitam cu o ciuda la toti ceilalti copii din parc sau de pe strada, care stateau atat de frumos si de linistiti in carucioarele lor… mama mama!

Asta a durat vreo doua luni, pana cand am dat peste minunatia numita wrap. Si m-am indragostit de cum arata, parea asa de simplu si de fain (si trebuie sa recunosc, ma atragea si ideea de a fi altfel; si am fost, cate comentarii mai mult sau mai putin aprobatoare mi-au auzit urechile in multele luni de-atunci!). L-am comandat, l-am incercat… si cu el am ramas ever since. Am mai avut tentative de iesit cu caruciorul, sfarseam cu Alla-n wrap si impingand caruciorul – de data asta cu doua maini, mult mai usor si mai relaxant. :D Ca sa nu zic ca l-am plimbat si in Germania – dar deja Alla era mare atunci, putea sa vada linistita ce se intampla in jur, asa ca a mai stat si in el.

Intre timp caruciorul a luat drumul Bucurestiului, catre un bebe mic, iar noi am mai luat un dispozitiv de purtat copilu’ – un pouch de data asta. Am tot oscilat intre pouch si sling, deocamdata a castigat primul (desi inca nu mi-i intotdeauna clar cum sa-l folosesc; cu wrapul mi-e usor, fie iarna, fie vara, il infasor si hai la drum! Cu pouch-ul e mai complicat acum, cu multe haine pe noi. Poate mai primesc instructiuni ;). Dar oricum, vine ea, vara!).

Intre timp am renuntat sa ma mai uit cu invidie la copiii cuminti din carucioare, ii privesc mai degraba cu mila. Pentru ca intre timp am vazut cum stau ei asa cuminti (ma rog, multi dintre ei) – e nevoie de un pic de tarie, cat sa rezisti la cateva ture de plans ale copilului, pana se obisnuieste si renunta sa mai ceara in brate. Ca n-are rost.

Intr-un an si aproape 4 luni, de cand mi-am cumparat eu wrapul, au aparut si la noi. Si wrapuri, si slinguri, si pouchuri. Si, cel mai important, au aparut mamici care sa le cumpere si sa le poarte.

10 comentarii:

Vilhelm man spunea...

Sa fie sanatos bebe:)))

Ralu' spunea...

Merci de urare! :)

alina spunea...

Wrapul e o inventie minunata, pacat ca durata de folosire e teribil de limitata temporal.
Ale mele de ex s-au zbatut sa fie libere de pe la 6 luni incolo, n-a fost chip sa mai folosesc nici sling, nici wrap, nici marsupiu. Aveam nevoie de bratele amandoua ca sa le pot sustine asa agitate si mereu mobile, deci rostul purtatoarelor de bebe hands-free deja devenea nonsens la noi ... :))

Ralu' spunea...

Sa stii ca eu inca o port mult in wrap- cand iesim afara si imi doresc sa ajung in parc (drum de 5 minute) mai repede de jumate de ora, o pun sus si gata. 99% din cazuri sta si povestim, ne distram...daca vrea jos, asta e. Dar wrapul e inca la mare cinste la noi (nu stiu ce m-as fi facut fara, stau la etajul 4/4, asa ca daca mai pun si-o plasa de cumparaturi...).
Cand ajungem in parc, alta-i povestea - inca de pe la 5 luni jumate se tara peste tot. Dar pentru transport e super.

loredana şi robert spunea...

ce frumoasa fotografie.

Ralu' spunea...

Multumim, multumim! :)

eu Caleb spunea...

inteleg ca ai observat o corelatie intre folosirea "wrap-ului" si vorbitul timpuriu

Ralu' spunea...

Mmmmm...nu! Adica nici nu m-am gandit sa fac o astfel de corelatie. Vorbitul e ceva ce tine atat de mult de fiecare copil in parte, incat nu stiu daca s-ar putea face asa corelatii.
Asa ca...nu cred ca wrapul a ajutat la vorbit; dar cred ca a ajutat-o sa ne simta aproape si la dispozitia-i :)

eu Caleb spunea...

sorry, eram atat de absent minded cand am citit ca am crezut ca ai scris despre sling si vorbit in acelasi post

Ralu' spunea...

:))
Nu-i nimic, ca restul o sa le citesti "present minded" :)