joi, 25 iunie 2009

Dar Adevarul? Adevarul unde e?

Nu citesc Adevarul, on sau offline (de fapt nu prea citesc ziare, e destul de deprimant televizorul). Dar mi-a cazut articolul asta sub ochi, in Cafeneaua unui forum (macar era pus bine, la Fun). Si deoarece nenicul respectiv scrie despre lucruri din ograda noastra, ca sa spun asa :P, imi permit sa ma indignez in cunostinta de cauza.

Nu-s jurnalist, da' auzisem cum ca s-ar purta verificarea informatiilor (uneori chiar si din trei surse :D). Poate in editiile online nu-i valabil, de aia nu se oboseste Cosmin asta s-o faca. E ok ca-i entuziast si scrie despre lucruri faine si vechi, dar asta nu inseamna ca tot ce zboara (pe net) e de mancare.

Intai si-ntai, patru masini nu te fac unul din cei mai mari colectionari. Doh! Ca atunci si noi suntem (trei masini si-o motocicleta, toata de colectie, na!). Adevaratii colectionari stau bine mersi pititi, eventual fac parte din asociatii gen Retromobil, au masini originale si rare.

Apoi, "cea mai veche broscuta din Romania, din 1952", nu e din '52 ci din '57. Chit ca pe undeva e scrijelit un 1952 pe ea. Si io pot scrie pe Karmann 1900 toamna, asta nu-l face de-atunci. Nu e rost de intrat in detalii, e usor de verificat (ca doar e lucru nemtesc, nu? Facut cu cap); pentru cine e cu adevarat interesat de broscute, e usor de vazut cand anume a intrat un model in productie, ce repere s-au modificat de-a lungul timpului si cum pot fi evitate confuziile (voite au ba). Cat despre materialele si piesele venite direct de la fabrica Volkswagen, hahaha! Piese de broasca se gasesc peste tot, mai putin la fabrica. Aia au alte lucruri de facut acuma. Piesele cu care ne reparam noi masinile sunt fie produse noi, fabricate te miri unde, fie sunt NOS-uri (din new old stocks - stocuri vechi de piese noi, cum ar veni). Reparatul broscutelor vechi e ultima grija a fabricii din Wolfsburg.

Si-acum, ca am terminat cu cea mai veche masina, trecem la super masina de razboi, Kubelwagen. Care Kubelwagen e un Kurierwagen toata ziua. Sau na, hai sa folosim "numele" lor nemtesti: nenica scrie despre Typ 181 ca si cum ar fi Typ 82. Dar, numerologic vorbind, greseala e scuzabila: doar 8+2=1+8+1, nu? Ce daca unul e produs pana-n '45 iar celalat intra in productie abia in '69? Razboaie sa fie, ca masini care sa mearga la ele se gasesc! Buuuun, s-a rezolvat si asta, atunci!

Iar referitor la valoarea masinilor: o simpla cautare pe mobile sau autoscout i-ar fi dat tanarului jurnalist toate informatiile de care ar fi avut nevoie. Dar o fi vrut sa faca economie la tastatura :P

Niciun comentariu: