duminică, 11 decembrie 2011

Trio Strad la Baia Mare

Am ajuns de curand acasa, dupa inca un concert de suflet. De aceasta data, Trio Strad, cu un program Very Classic (ca pentru melomanii baimareni). Nu ma pricep la muzica pe cat mi-ar placea (si desi o sa mai pierd o tura de admiratori, ca dupa leapsa cu filmele :P o sa marturisesc ca de multe ori mi se pare mai pe gustul meu asocierea dintre muzica si cuvinte decat muzica "goala"; in timp ce tocmai scriam asta mi-am adus aminte de orele de muzica din scoala generala, unde una din note era reprezentata de un test de recunoaste a unor bucati clasice; am luat intotdeauna 10 la testul asta, dar numai pentru ca atunci cand faceam auditiile imi traduceam muzica in cuvinte si notam tot ce-mi aducea in minte bucata respectiva. Daca fac un efort, cred ca-mi pot aminti si azi ce-am scris despre Muzica focurilor de artificii a lui Haendel).

In ciuda faptului ca nu ma pricep si gusturile mele ar putea face linistite pensionul, simt. Mult, intens, cu pasiune. In seara asta asa am simtit, intens, colorat, frumos. M-am lasat purtata de muzica, am dat la o parte ganduri, stres, neplaceri si am ascultat. Si-as mai fi ascultat mult si bine, dar trebuiau si oamenii sa mearga sa se odihneasca, turneul abia a inceput :P

Ieri am fost sa-l vad pe Alexandru Tomescu, pe care am avut onoarea sa-l cunosc cu ocazia concertului din primavara, cu ajutorul Sabinei. I-as fi spus multe, dar fiindca era grabit sa plece la repetitii, in combinatie cu lipsa mea de exercitiu intr-ale haituitului oamenilor (nu-i nimic, repetitio mater studiorum est!) am sfarsit prin a nu spune nimic. Dar probabil mesajele au fost transmise prin privirea deosebit de inteligenta :))

Joi am urmarit concertul de la Bistrita, transmis live pe internet, asa ca am avut o saptamana plina de muzica. Nu se compara totusi un concert urmarit pe un ecran cu unul la care esti chiar acolo, in sala, la doi pasi de artisti, martor la fiecare tresarire, la fiecare zambet spre public, la secundele de liniste perfecta dintre piese sau parti. De aceea regret ca in Baia Mare concertele se tin in general doar la liceul de arta, intr-o sala micuta, care transforma fiecare eveniment intr-o adevarata aventura din punctul de vedere al procurarii biletelor. Dar totul spre binele nostru, asa ne mentinem tineri si in forma :D

Revenind la asta-seara, ma bucur ca am avut inca o ocazie sa ascult muzica frumoasa cantata cu mult sentiment, traita si pe scena si in sala. Ma bucur ca am ascultat-o intre oameni dragi. Multumesc.

Niciun comentariu: